nedeľa 27. mája 2012

Lauren Oliver- Delírium

Pôvodný názov:  Delirium
Vydavateľstvo: HarperTeen
Vyšlo: 1.2.2011
Hodnotenie na GoodReads: 4.07 (ku dňu 27.5.2012)
Žáner: dystópia, YA,



Anotácia:
Predtým ako vedci našli liek, ľudia si mysleli, že láska je dobrá vec. Nerozumeli, že ak sa raz láska- delíria dostane do ich krvi, už sa od nej nedá oslobodiť. Dnes sú ale veci inak. Vedci sú schopní vyhubiť lásku a vláda požaduje aby všetci obyvatelia podstúpili liečbu, keď zavŕšia 18. Lena Holloway vždy očakávala deň kedy už bude vyliečená. Život bez lásky je život bez bolesti- bezpečný, premyslený, predvídateľný a šťastný.

Ale 95 dní pred liečbou, s Lenou sa stane niečo nemysliteľné- zamiluje sa.


Trailer:
 


Recenzia:
Tak a pustime sa do horúcej kaše. O Delírium som počula veľa. Ja si myslím že je to taká Love/Hate It kniha. Mnohí ju prirovnávali k Matched. Osobne mne sa až tak Matched veľmi nepáčil. Mal neskutočný potenciál ale dej sa tak nejak podľa má iba tiahol a už ku koncu knihy som čakala aby sa skončil. Delírium bol ale iná káva.

Neskutočne sa mi páčila premena Leny. Jej oddanosť a viera vo svete a systéme v ktorom žila k dievčaťu, ktorá si zmenila celkový pohľad na svet. Vykreslenie sveta a pravidiel, a samozrejme stará známa zakázaná láska. Alex sa mi páčil ( celkovo meno Alex sa mi neskutočne páči) bojoval za svoje názory a bol ako keby "vydedenec" ktorý musel všetky svoje emócie skrývať pretože tie boli znaky, že dostali delíriu neurosu čiže lásku. Zaujímavá postavička tu bola Grace. Mladá Lenina sesternica, ktorá odmieta rozprávať bohvie z akých príčin.

K deju. Boli tu pasáže keď som si už vravela ,,bože urobte už niečo lebo zaspím" ale potom prišli tie WTF-aky na entú. Priala by som si aby autorka napísala celú knihu tak ako posledných 30 strán. Hrýzla som si nechty, že čo sa stane s Lenou a čo s Alexom. Samozrejme boli tam aj tie "policajné" ako keby hliadky, ktoré kebyže mňa prichytia ako sa plížim domov neskoro by som sa pravdepodobne počúrla do gatí.
Musím niečo vytknúť ale. Nemám rada cliffhanger-e. Vždy je to na hovno pocit keďskonči kniha a neviem čo bude s mojou obľúbenou postavou. a plus ešte keď ďalšia kniha vyjde niekedy o rok. A prečo to píšem? Lebo Delírium má na konci cliffhanger.

Veľmi sa mi páčili niektoré citáty na začiatku každej kapitoly. A posledná, s ktorou súčasne aj kniha končí je aj celou filozofiou.


P.S. Druhá časť sa volá Pandemonium. Vyšla už vo februári a vďaka bohu už ju mám doma a môžem si ju prečítať a cca o 2 týždne budete mať recenziu aj na ňu. 

1 komentár:

  1. Zatiaľ som o nej iba počula, ale pevne dúfam, že si ju aj v blízkej dobe prečítam. Celkom ma zaujala. Tak sa hádam vyplatí. :)

    OdpovedaťOdstrániť